Wednesday, February 18, 2009

Pas Mahu Eliza Dikenakan Tindakan




SHAH ALAM 18 Feb. - Pas meminta supaya pucuk pimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengambil tindakan terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong berhubung penyebaran gambar bogelnya menerusi Internet.

Menurut kenyataan Sekretariat Media, Badan Perhubungan Pas Selangor di sini semalam, tindakan ke atas ADUN berkenaan perlu dilakukan bagi menjaga integriti dan nama baik pakatan pembangkang dan kerajaan negeri itu.

Kenyataan itu menegaskan, Pas menganggap seorang pemimpin perlu memiliki akhlak serta keperibadian yang baik supaya ia dapat dicontohi dan menjadi ikutan oleh rakyat.

Kenyataan itu turut menyeru semua ADUN dan ahli Parlimen negeri itu agar dapat menjaga akhlak dan tingkah laku mereka daripada krisis moral yang menjejaskan kestabilan kerajaan campuran PKR, DAP dan Pas.

Menurut kenyataan itu, Pas turut mengutuk tindakan penyebaran gambar berkenaan selain menyifatkan ia satu perbuatan jenayah dan perlu dikenakan tindakan yang sewajarnya.

Selain itu, parti tersebut turut meminta pihak polis menjalankan siasatan rapi dengan penuh amanah dan tanggungjawab berhubung kes berkenaan.

Pas juga mahu supaya pihak polis membawa sesiapa sahaja yang didapati bersalah menyebarkan gambar berkenaan ke muka pengadilan secepat mungkin, tambah kenyataan itu. <- Artikel dari www.utusan.com.my

1 comments:

Anonymous said...

Islam apa ini? Cari kesalahan orang. Tegurlah ahli politik UMNO yang sapu duit rakyat. Tak guna punya mat rempit

Post a Comment